Při prodeji vozů v dražbě nebudete mít o zájemce nouzi.

Úspěšná firma se pozná i podle kvalitního vozového parku, který je dobře a pravidelně udržován a obměňován. Ale to právě někdy může být kámen úrazu. Jak jednoduše, rychle a za dobrou cenu prodat stávající auta? Proces je často zdlouhavý, zájemci spekulují a výsledek je ve finále velmi nejistý.

 

Rozhodně byste tedy měli zvážit a vyzkoušet prodej formou dražby. Jedná se o stále populárnější metodu prodeje a každý si jistě vybaví nějaké záběry z filmů a televizních pořadů, kde se zájemci trumfují, přebíjí a vzájemně šponují cenu, protože každý chce mít to vysněné auto a ještě trochu, ještě kousek přihodit už člověka nezabije, když už si dané auto vyhlédl. Navíc dnes není potřeba jezdit do dražebních místností, vše se draží elektronicky, přes internet, z pohodlí domova, což zvyšuje atraktivitu a přilákává nové a nové zájemce.

 

Dražby pro všechny

Specializovaným průkopníkem v oblasti dražeb automobilů jsou Autodražby.cz, které už úspěšně realizovaly více než 100 dražeb pro nejrůznější partnery. Autodražby.cz těží i ze silného zázemí, které jim poskytuje mateřská společnost Eurodražby.cz, která působí na českém trhu už 20 let a realizovala více než 5300 dražeb

Autodražby.cz draží automobily nejrůznějších tipů a značek, ale zaměřují se zejména na lehce ojetá auta v dobrém stavu s minimem najetých kilometrů, což je vhodné zejména pro prodej automobilů z firemních vozových parků. Největší poptávka je podle statistik právě po vozech s datem výroby 2015 až 2017 s nízkým nájezdem kilometrů. Pokud se blíže podíváme na konkrétní typy automobilů, tak nejvíce prodávané jsou aktuálně vozy Volvo V60 a XC60, Škoda Octavia a BMW řady 1 a 2.

Nejčastějšími účastníky dražeb jsou fyzické osoby, ale auta v dražbách nakupují také živnostníci nebo firmy. Zájemci oceňují širokou nabídku vozů od různých značek a od různých partnerů a také snadné uživatelské prostředí, které umožňuje dražit opravdu každému z celé České republika a Slovenska, ať už se jedná o mladého člověka, zaneprázdněného manažera nebo důchodce.

 

Více zájemců lepší nabídka

Pokud prodáváte auta tradičními metodami, kolik máte zájemců? Často asi budete rádi, když bude o auta stát i jeden jediný zájemce. U Autodražeb je v průměru na jednu dražbu 5 zájemců, a pokud se jedná o zajímavý vůz, tak bývá i více než 10 zájemců. Partneři v rámci služeb získávají zdarma marketingovou podporu, a právě i díky tomu se daří přilákat tolik zájemců. Z velkého počtu inzerovaných aut na trhu se zvýrazní auta a značky partnerů, což přivede více potenciálních kupců. A to už opravdu stojí za zvážení a vyzkoušení. Navíc dražba je často jen začátek prodeje, protože se často podaří přilákat zájemce, který sice nekoupí auto přímo v dražbě, ale díky individuálnímu přístupu a komunikaci se povede prodat mimo dražbu nebo po dražbě a třeba i jiný vůz.

Každý partner je jedinečný a vše se připravuje na míru jeho potřebám. Lze nastavit minimální částku, za kterou je potřeba dané auto vydražit, a k dispozici jsou i různé dražební metody. Důležitým prvkem je i správné nastavení cenové strategie. Častým omylem je, že je potřeba cenu vyšponovat hned na začátku dostatečně vysoko. Ale takový přístup jen odradí spoustu zájemců. Naopak nižší výchozí cena naláká k dražebnímu souboji daleko větší počet lidí a výsledná soutěž přinese ve finále vyšší cenu. Vše je pochopitelně vyzkoušeno na mnoha a mnoha dražbách, kdy se pečlivě zkoumala různá taktika a různé přístupy.

Ovšem dražba sama o sobě nic nezaručuje, je to jen prodejní nástroj. Je potřeba dobře zvolit a vybrat správného partnera, který celý proces zaštítí, který pomůže s propagací, který zajistí, že automobil bude masivně propagován ve všech auto mediích a na sociálních sítích. Že budou mít zájemci k dispozici kompletní data a údaje o vozidle a vše bude perfektně a atraktivně nafoceno. Navíc Autodražby.cz stále častěji úspěšně dělají i videosekvenci vozů, takže kupující často ani nepotřebují auto vidět naživo, protože mají o všem jasnou představu.

Kromě organizace a zajištění hladkého průběhu aukce je potřeba vše neustále sledovat a monitorovat, včetně vyhodnocení výsledku. Autodražby.cz navíc zajistí po akci i následnou komunikaci se zákazníkem, podpisy smluv a domluví se na dalším postupu a předání vozu.

 

Takže pokud chcete prodat automobil, rozhodně zvažte dražbu. Ušetří vám čas a přinese peníze. A se silným partnerem získáte podporu a marketinkové zázemí, abyste se mohli věnovat jiným aktivitám.

 

Více informací najdete na novém dražebním portálu www.autodrazby.cz